Mivel az üzenet küldése külső levelező program nélkül, közvetlenül a szoftverünkből történik, ezért itt meg kell adni az e-mail küldéséhez szükséges technikai paramétereket.
Email küldési beállítások
A Partnerek főmenüben válassza az Email küldés gombot, majd a felugró ablakban a Küldési beállítások fülön töltse ki a kért adatokat.
Ezen adatokat csak egyszer kell kitöltenie és az első email küldés alkalmával azonnal mentésre kerülnek. Az adatok kitöltését követően az Üzenet fülre kattintva küldjön egy próba emailt a programból. Ezt követően a megadott adatok mentésre kerülnek és egy előugró ablakban visszaigazolás jelenik meg sikeres email küldéskor.
SMTP szerver neve: Válasszon a legördülő menüből, vagy írja be manuálisan. Ez lehet az internet szolgáltató SMTP szervere, vagy tárhelyszolgáltatótól rendelt SMTP szerver is. Gmail esetén pedig a gmail szervere.
SMTP felhasználónév: A legtöbb SMTP szerver hitelesítést igényel, amelyhez tartozóan itt lehet megadni a felhasználónevet. Általában (pl. Gmail esetén is) a teljes email címet kell megadni, de néha egyedi azonosító szükséges.
SMTP jelszó: Amennyiben az SMTP szerver hitelesítést igényel, adja meg az előző felhasználónévhez tartozó jelszót. Gmail esetén ez a fiókba való bejelentkezési jelszó, vagy pedig az alkalmazásjelszó.
SMTP port: Az SMTP szerver kommunikációs portja. Általában 25. Gmail esetében 465, vagy 587. Egyes szolgáltatók azonban ezektől eltérő port használatát írják elő.
SSL/TLS kapcsolatot igénylő SMTP szerverek (Pl.: Gmail) esetében ezt a jelölőnégyzetet be kell jelölni.
Feladó neve: Az üzenet címzettje milyen nevet lásson az email feladójánál. Tetszőleges megnevezés használható, vagy a mező üresen is hagyható.
Feladó email címe: Az Ön email címe, erre az email címre tud válaszolni az üzenet címzettje.
A Másolat küldése saját email címre kapcsoló bekapcsolásával egy példányt a feladó email címére is elküld a program, így teljesen megbizonyosodhat arról, hogy az üzenet elküldése megtörtént, illetve később visszakereshető lesz az üzenet. Mivel a küldés technikailag SMTP szerveren keresztül történik, így az Elküldött fiókban nem lesz megtalálható az email, oda ugyanis csak azok az emailek kerülnek, amelyeket a Gmail felületén manuálisan készített. Ezért javasoljuk, hogy az Email üzenet küldés ablakban a Küldési beállítások fül alatt kapcsolja be a “Másolat küldése saját email címre” kapcsolót, ezáltal minden kiküldött emailről nem csak vevője, vagy partnere, hanem Ön is kap egy üzenetet, így ellenőrizheti annak tartalmát.
A Több címzett láthatja egymást kapcsoló bekapcsolását követően, amennyiben több címzettet jelöl meg címzettként, akkor az email olvasásakor láthatják egymás email címét.
Email küldési problémák megoldása
Szoftverünk minden esetben visszajelzést küld, ha az SMTP szerverhez történő kapcsolódás vagy authentikálás sikertelen. Egyes SMTP szolgáltatók biztonsági okból blokkolhatják az üzenetek küldését, vagy korlátozhatják a kiküldött emailek számát, vagy a csatolmányok méretét. Amennyiben ilyen üzenet nem érkezik, akkor szoftverünk sikeresen továbbította az SMTP szerver felé az üzenetet. Ha az üzenetet a címzett mégsem kapja meg, akkor valószínűleg az SMTP szerver döntött arról, hogy valamiért az üzenetet nem továbbítja, vagy csak korlátozott mennyiségben továbbítja.
Email küldési probléma esetén javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot azzal a szolgáltatóval, akivel az SMTP szerver üzemeltetésére szerződött, ők tudnak a biztonsági protokollról és a technikai beállításokról, valamint az email üzenetek továbbításáról tájékoztatást nyújtani. Ha valamilyen okból továbbra sem lehetséges az adott szolgáltatónál szoftverünkből az SMTP-n keresztüli küldés, akkor javasoljuk, hogy próbálkozzon másik szolgáltatóval, például:
- a) A Gmail SMTP szervere ingyenesen használható, amennyiben rendelkezik fiókkal és a biztonsági beállításokat a Google felületén elvégezte
- b) Az Internet szolgáltatók többségi is szokott adni az Internet szolgáltatás mellé SMTP szolgáltatást, bár gyakran korlátozott mennyiséggel
- c) Számos külső cég, például általában tárhely szolgáltatók foglalkoznak SMTP üzemeltetéssel
A pontos beállításokról, technikai feltételekről az adott SMTP szolgáltató tud tájékoztatást nyújtani.
Érdemes még ellenőrizni a tűzfal és vírusirtó beállításokat is, ezek is blokkolhatják a szoftverünkből történő üzenetküldést.