Szoftverünkkel számos ügylet típus készíthető. Az egyes ügylet típusok számos főbb adata és jellemzője megegyezik, de mindegyik típusnak vannak speciális jellemzői is.
Szoftverünkkel számos ügylet típus készíthető. Az egyes ügylet típusok számos főbb adata és jellemzője megegyezik, de mindegyik típusnak vannak speciális jellemzői is.
Az ügyletekhez választani kell egy partnert. Ez történhet az új ügylet készítésének ablakában a Vevő (vagy beszerzés esetén Beszállító) csoport beviteli mezőjébe történő adatbevitellel, vagy a partnerlistából történő választással is. Ez utóbbit alkalmazásának előnye, hogy később a lekérdezések és statisztikák kezelése egyszerűbb lesz.
Az ügylet készítése során szükséges a vevő / beszállító partner adatainak megadása , akár listából, akár begépelve.
Minden ügyletre legalább egy tételt rá kell írni az Új ügylet ablakban az alsó részen található táblázat felett az Új tétel gombbal. A tétel adatai közvetlenül is megadhatóak, illetve lehetőség van az Árucikk listából történő választásra is.
Számla készítéséhez kattintson a kezdő ablakban az Eladás főmenü "Új számla" gombján.
A számlák kötelező adattartalmára vonatkozó jogszabályban a számlával egy tekintet alá eső okirat nevű bekezdésben találhatóak a sztornózásra vonatkozó információk. Ezek szerint a sztornó számlán hivatkozni kell az eredeti számla sorszámára , és a vevőnek meg kell egyeznie, illetve fel kell tüntetni a módosítás által okozott változást. Erre szolgál programunk érvénytelenítés funkciója.
Az adatok megadása, a tételek felírása és a partner kiválasztása az Ügyletek témakörben írtak szerint történik.
Fordított áfás számla készítésére az építőipari és kapcsolódó szolgáltatások esetén lehet szükség, az áfa tv. 142. paragrafusa alapján, illetve külön lista szerint bizonyos VTSZ számmal rendelkező árucikkeknél.
Az eladás funkció használatával blokkos eladást rögzíthet a programban, amikor például a vevő nem kér számlát, csak pénztárgépi blokkot. Másik alkalmazási lehetőség, ha a cég tevékenysége során a számlázó program mellett kézi számlatömböt is használ, akkor az eladás funkcióval rögzíthetőek a kézi számlatömbbe írt számlák adatai a statisztikák és lekérdezések céljából.
Csak abban az esetben szabad ezt a funkciót használni a számlázás helyett, ha a jogszabályi előírások szerint nem kötelező számlát kiállítani az adott ügyletnél, vagy a számla kiállítása már megtörtént.
Szállítólevél készítéséhez kattintson a kezdő ablakban az Eladás főmenü "Új szállítólevél" gombján.
Az Intelligens Asszisztens is segíthet Önnek, ami egy mesterséges intelligencia, szoftvereink szakértője. Továbbá a kapcsolat oldalon közvetlenül elérhet minket további segítségért.