Szoftverünk minden adatot (számla, terméklista, partnerlista, beállítások, stb.) a saját mappájában tárol, ezekkel mi nem rendelkezünk, így számítógép csere esetén a teljes mappát kell áthelyeznie az új számítógépre. A telepítőt nem kell futtatni és kódok megadására sincs szükség. Új számítógépre történő áthelyezésre a terméktámogatási időszak alatt van lehetőség.
Videós segítség: https://www.youtube.com/watch?v=od1THtU9sX8
Ha a programot egy másik számítógépre szeretné áthelyezni, akkor ezt az alábbi módon végezheti el:
- Kilépés
Lépjen ki a szoftverből és várjon egy percet, hogy minden mentési folyamat végbemenjen! Az áthelyezés akkor végezhető el, ha a szoftver nem fut.
- Mappa helyének megkeresése
Keresse meg, hogy a program mappája hol található a régi számítógépen. Az alapértelmezett útvonal a C:\AXELPRO\ mappa, nem pedig Program Files alatti almappa. A mappát úgy tudja a legkönnyebben megtalálni, ha az asztali parancsikonon a jobb egérgombbal kattint, majd a Tulajdonságok menüpontot választja. Az Indítása helye beviteli mezőben található az a mappa, amelyben a program található. Ha nincs asztali parancsikon, akkor a Windows Fájlkezelő funkciójában a Keresés funkcióval keressen az AXELPRO kifejezésre.
- Régi mappa elmentése
A program régi számítógépen lévő mappáját mentse el! Szoftverünk minden adatot, beállítást, számlát a saját mappáján belül tárol. Ezt a mappát mentse el pendrive-ra, vagy külső merevlemezre, esetleg valamilyen hálózati eszközre, vagy bármilyen biztonságos helyre a benne található összes fájllal együtt. Ezen adatok kizárólag a felhasználónál érhetőek el, cégünk ezen adatokkal nem rendelkezik.
- Új számítógépre felmásolás
Az új számítógépre másolja fel az adathordozóról a korábban elmentett mappát!
Az új gépen a weblapunkról letölthető telepítőt nem kell futtatnia.
A mappa új gépre felmásolása a Windows Fájlkezelő funkciójával lehetséges.
- Parancsikon létrehozása
Hozzon létre az asztalon egy ikont, amely a program indító fájljára mutat. Ha a Windows-ban az axelpro.exe fájlra kattint a jobb egérgombbal, akkor az előugró menüben a Küldés \ Asztal (parancsikon létrehozása) menüponttal hozható létre az asztali parancsikon, amellyel kényelmesen indítható a program.
- Indítás
A parancsikonon kattintva indítható a program. Az új számítógépen történő első indításnál meg kell adni az áthelyezés okát a megjelenő ablakban. Itt a beviteli mezőbe röviden, néhány szóban írja le, hogy miért helyezte át a programot.
Győződjön meg róla, hogy minden adat, árucikk, partner és számla megtalálható-e a programban. Ha az ellenőrzés során azt tapasztalja, hogy adatok hiányoznak, annak oka az lehet, ha nem a megfelelő mappát mentett le a régi gépről, hanem például egy korábbi biztonsági adatmentést, vagy egy demó változatot. Ez esetben ismételje meg a folyamatot a “Mappa helyének megkeresése” lépéstől kezdve.
- Törlés
Ha az áthelyezés sikeres és a programban minden szükséges adat megtalálható, akkor a régi számítógépről a szoftvert törölni kell, mert a szoftver egy megvásárolt példánya egyszerre egy helyen lehet.
Ha nem másik számítógépre szeretné a programot áthelyezni, hanem a számítógép operációs rendszerét teljesen újra szeretné telepíteni, akkor is a fenti lépések szerint kell eljárni.
Előfordulhat, hogy nagyobb mértékű operációs rendszer frissítéskor, lényeges hardverváltozás esetén, vagy a program mappájának azonos számítógépen belüli áthelyezésekor is azt érzékeli szoftverünk, hogy átmásolás történt. Ilyenkor is megkérdezi a program az átmásolás okát, amelyet röviden ki kell tölteni és megtörténik a háttérben automatikusan az aktiválás, amennyiben a terméktámogatási időszak aktív állapotban van. Ezután tovább használható a szoftver.
Hálózati telepítés esetén, ha egy új kliensre is szeretné telepíteni a programot, amely hálózaton keresztül eléri a központi adatbázist, akkor nem kell áthelyezni semmit, hanem a Hálózati telepítés témakörben írtak szerint a telepítőt kell futtatni és a setup.ini fájlt konfigurálni.
Elveszett program esetén:
Mindenképpen ellenőrizze, hogy a valóban elveszett-e a program. Ehhez keressen rá a számítógépen, hogy axelpro.exe vagy axelpro.fdb fájlok, vagy bármilyen .fdb kiterjesztésű fájl megtalálható-e a számítógépen. A programba bevitt adatok kizárólag a felhasználónál érhetőek el, cégünk ezen adatokkal nem rendelkezik.
Szoftverünk telepítője soha semmilyen esetben nem töröl és nem ír felül adatbázisfájlokat, még esetleges hiba esetén sem. Amennyiben a frissítés után azt tapasztalja, hogy egy üres demó változat indul el, az azért lehet, mert telepítéskor a korábbitól eltérő célmappát választott, így egy új üres demó példány is felkerült a számítógépre egy másik mappába, valamint esetleg az asztali parancsikon felülíródott. Ebben az esetben keresse meg a szoftver eredeti mappáját és az abban lévő axelpro.exe fájlra mutató parancsikont helyezzen ki az asztalra.
Ha a program elveszett, törlődött, javíthatatlanul megsérült, vagy ellopták és nem készült biztonsági mentés sem, akkor ingyenesen biztosítunk a terméktámogatási időszak alatt egy új üres példányt. Ehhez kérjük küldjön részünkre emailben egy cégszerűen aláírt, szkennelt írásos nyilatkozatot, amelyben leírják az adatvesztés körülményeit.
Erre vonatkozóan egy minta itt található:
https://www.axel-szamlazo-program.hu/letoltes?file=jegyzokonyv-minta.doc
Kizárólag akkor van mód az ingyenes új példány igénylésére, ha a szoftvert rendeltetésszerűen, a használati útmutatóban írtak szerint használták. Új példány igénylése nem lehetséges, ha az adatvesztés a nem rendeltetésszerű használatból, vagy alapszintű számítógépes ismeretek hiányából ered. Amennyiben új ingyenes példányt biztosítunk, akkor az az eredeti példánykóddal aktiválható. Ha ezen művelet elvégzése után mégis előkerülne a régi példány, az már nem lesz aktiválható a pótlás után.
Ha a program adatbázis fájlja nem veszett el, hanem az Ön rendelkezésére áll, de a program fájljai közül néhány hiányzik valamilyen okból, akkor a telepítőprogram futtatásával a hiányzó fájlok pótlásra kerülnek. A telepítő futtatása soha nem ír felül adatbázisfájlokat, de pótolja a hiányzó egyéb fájlokat.
Előforduló üzenetek:
- "Ezzel a rendelési kóddal már egy másik program élesítve lett, ezért egy új program nem élesíthető ismét demó állapotból. Keresse meg a korábban már élesített adatbázisfájlt!"
Az üzenet akkor fordulhat elő, egy az új számítógépre egy új üres demó példányt telepített, nem pedig a korábbi mappát másolta fel az új gépre. Mivel a program korábban már élesítve lett és valószínűleg vannak benne fontos adatok, így egy új üres demó példány nem aktiválható. Kérjük végezze el a fenti listában a “Mappa helyének megkeresése” pontban írtakat!
- "Adatvesztés miatt a program új példánya lett telepítve, ezért a régi példány már nem aktiválható!"
Az üzenet akkor fordulhat elő, ha korábban jelezte részünkre, hogy adatvesztés történt és nincs biztonsági mentés, ezért kéri egy új üres példány aktiválását, majd később mégis megtalálja a régi változatot és azt elindítja. Ilyen esetben a régi változat már nem lesz használható.
- "Ezen programpéldány terméktámogatási időszaka lejárt, ezért nem aktiválható ismét a program egy új környezetben. Használja a programot az eredeti gépen, vagy hosszabbítsa meg a terméktámogatási időszakot!"
Az üzenet azért jelentkezik, mert a terméktámogatási időszakon kívül a program az eredeti számítógépen használható marad változatlan operációs rendszer mellett, de új gépre nem helyezhető át és változtatott operációs rendszeren nem futtatható. A terméktámogatás meghosszabbítási lehetőségeiről korábban tájékoztató emailt küldött rendszerünk. Kérjük tekintse meg a tudástárban a Terméktámogatás témakört.
- "Az adatbázis fájl attribútuma írásvédett, vagy nincs megfelelő fájl szintű jogosultság a módosításhoz"
a) A Windows funkcióival ellenőrizze, hogy a fájl írásvédettségi attribútuma nincs-e bekapcsolva. Ehhez a Windows Fájlkezelő alkalmazásában kattintson a jobb egérgombbal az axelpro.fdb fájlon, majd válassza a Tulajdonságok menüpontot. Az Attribútumok résznél az Írásvédett jelölőnégyzet ne legyen bekapcsolva.
b) A szoftvert ne a Program Files mappa alá helyezze, hanem a C: meghajtóra, például az alapértelmezett C:\AXELPRO mappába. Ez megoldhatja a jogosultsági problémát.
c) Ellenőrizze, hogy más program nem-e használja az adatbázisfájlt és ha igen, akkor abból lépjen ki.
d) Futtassa a szoftvert rendszergazdaként úgy, hogy az asztali parancsikonon a jobb egérgombbal kattint és Futtatás rendszergazdaként menüpontot választja.
e) Ellenőrizze, hogy az operációs rendszer fájlokra és felhasználókra vonatkozó jogosultságai megfelelően vannak-e konfigurálva
- "Az adatbázis fájl nem található, vagy nem elérhető: ...
Ellenőrizze, hogy a fájl létezik és megfelelőek rá a jogosultságok!"
Az üzenet szerint a program azért nem tud elindulni, mert nem elérhető a központi adatbázisfájl. Ha az üzenetben feltüntetett elérési útvonalban IP cím is szerepel, akkor a Hálózati telepítés témakörben írtak szerint kell eljárni. Ha egy helyi útvonal szerepel a megjelenített üzenetben, akkor a program úgy van beállítva, hogy a helyi gépen keresse az adatbázist. Ellenőrizze a Windows fájlkezelő funkciójával, hogy a megadott útvonalon a program adatbázis fájlja megtalálható-e és hogy a szükséges hozzáférési jogosultságok be vannak-e állítva.
- "Úgy tűnik, hogy ez a programpéldány egy régi biztonsági mentés, amelyben nem található meg minden adat. Javasoljuk, hogy ellenőrizze, hogy van-e újabb példány a számítógépen!"
A rendszer azt érzékeli, hogy a NAV adatszolgáltatás során már újabb számla is készült a programmal, azonban a helyi gépen lévő adatbázisban egy vagy több számla ezek közül nem található meg. Az üzenet akkor jelenhet meg, ha egy régebbi biztonsági mentést indít el, vagy olyan adatbázist másolt a program mappájába, amely korábbbi dátumú. Ellenőrizze a Windows fájlkezelő funkciójával, hogy a program mappájában (vagy hálózati használat esetén a setup.ini-ben hivatkozott szerveren lévő elérési útvonalon) a legújabb adatbázisfájl szerepel-e, illetve keressen a számítógépeken axelpro fájlnév kezdetű és FDB kiterjesztésű fájlokat, amelyek tartalmazhatják a legújabb adatokat is.
- “A művelet nem végezhető el, mert a Windows gépóra beállítása hibás. Állítsa be a helyes dátumot és időt!”
Az üzenet azt jelzi, hogy a Windows-ban a számítógépen rosszul van beállítva a dátum. A Windowsban kattintson a jobb egérgombbal a képernyő jobb alsó részén található dátum és idő kijelzésen, majd válassza a Dátum és idő beállítása menüpontot. Itt állítsa be a dátumot úgy, hogy a helyes értéket mutassa és ezután ismételje meg a műveletet a programban. Mindig ügyeljen rá a későbbiek során is, hogy a gépóra a megfelelő dátumot mutassa.