A program nyomtatványain szereplő kibocsátó cégadatoknak meg kell egyeznie azon cégadatokkal, amelyekre a program megrendelése történt. A program csak és kizárólag arra a cégre használható, amelyre megvásárolta azt.
A kibocsátó cégadatokat a Beállítások főmenü Cégadatok gombján kattintva a Kibocsátó fül alatt tekintheti meg. A felső szövegdobozban a kötelező adatok (cégnév, cím, adószám) tekinthetőek meg és módosíthatóak, a terméktámogatási időszakban, az alatt lévő alsó szövegdobozban pedig tetszőleges kiegészítő adatok adhatóak meg bármikor.
Ha az általunk az Ön részére történő értesítések küldésére használt kapcsolattartási email címet szeretné megváltoztatni, akkor azt a weblapunkra bejelentkezve az Ügyfélmenü-ben lehet megtenni az Adataim, beállításaim menüpontra kattintva.
Cégadat változás
Ha megváltozik a cég címe, a cégnév, vagy az adószám utolsó három számjegyének valamelyike, akkor kétféle módon jelezheti ezt felénk:
a) Kattintson a Beállítások főmenüben a Cégadatok gombon, majd a Kibocsátó fül alatti, adatokat tartalmazó felső szövegmezőn a módosítási weboldal megjelenítéséhez.
b) Weblapunkra történő bejelentkezés után az ügyfélmenün keresztül is van lehetőség az adatok módosítására. Weblapunkon az ügyfélmenüben kattintson bal oldalon a Programjaim menüponton. Válassza ki a listából azt a programot, amelyhez tartozóan módosítani kívánja a céges adatokat és kattintson a Kibocsátó adatok módosítása linken.
Amennyiben korábban véletlenül ide, a főbb kibocsátó cégadatok részhez írta a bankszámlaszámot, nem pedig a kiegészítő cégadatok részhez, akkor a bankszámlaszám módosításához is a fenti a) vagy b) pont szerint kell eljárni.
A megjelenő weboldalon részletes tájékoztatást kap a módosítási lehetőségről. A beviteli mezőkben adja meg az új számlázási adatokat, valamint a főbb kibocsátó fejlécadatokat. A formázott kibocsátó fejlécadatoknak tartalmaznia kell a számlázási adatoknál megadott cégnevet, címet, adószámot, de lehetőség van azok más módon történő tördelésére is az esztétikusabb megjelenítéshez.
A többi céges adatot ne töltse itt ki, mert a kiegészítő adatok a programon belül bármikor változtathatóak a Kiegészítő adatok a fejlécben pontban írtak szerint. Az adatok módosítása után kattintson a Küldés gombra. Ekkor a módosítási kérelem rögzítésre kerül és általában 1-2 órán belül, de legfeljebb 3 munkanapon belül jóváhagyjuk a módosítási kérelmet. A jóváhagyásról a rendszer tájékoztató emailt küld az ügyfélhez tartozó kapcsolattartási email címre. A jóváhagyás után a programon belül a kezdő ablakban az Aktiválás (sárga kulcs ikon) gombbal frissítheti a programba az új cégadatokat. Ha a jóváhagyásról szóló tájékoztató email esetleg nem érkezne meg, vagy elkavarodna, akkor is érdemes az Aktiválás gombon kattintani, amely a tájékoztató email üzenetünktől függetlenül mindig beállítja a legfrissebb jóváhagyott kibocsátó adatokat a programban.
A cégadatokat minden esetben módosítani kell a Beállítások főmenü Cégadatok gombja után a NAV adatszolgáltatás fülön belül is.
Kiegészítő adatok a fejlécben
A Beállítások főmenü Cégadatok gombján kattintva a Kibocsátó fül alatt megtalálható "Kiegészítő cégadatok:" résznél található nagy szövegdobozban tekintheti meg a kiegészítő adatokat és módosíthatja azokat. A tetszőleges kiegészítő adatokat az alsó szövegdobozban tetszőleges szövegezéssel és elrendezéssel, például bankszámlaszám, webcím, közösségi adószám, stb, amelyek későbbi módosításához nem szükséges az általunk történő jóváhagyás.
Lehetőség van arra is, hogy több különböző kiegészítő adatot használjon, például több eltérő tevékenységi kör esetén, vagy belföldre / külföldre kiállított számlák esetén. Számlázáskor a Kiegészítő cégadatok felirat alatt az Elsődleges, Másodlagos, Harmadlagos és Negyedleges alfül alatti szövegdobozban megadott négy kiegészítő szöveg közül választhat.
Ha automatikusan szeretne különböző kibocsátó adatokat beállítani a deviza és a forint bizonylatokra, akkor a másodlagos kiegészítő adatoknál az "Alapértelmezés a deviza bizonylatokhoz" jelölőnégyzetet kell bekapcsolni. Ennek bekapcsolása után a program mindig a fizetési pénznem alapján fogja meghatározni, hogy az elsődleges vagy másodlagos kiegészítő legyen-e használva, így ilyenkor egy félbehagyott számla folytatásakor mindenképpen vagy az elsődleges, vagy a másodlagos fejléc választódik ki.
A beállítások elvégzése után kattintson a jobb alsó sarokban található Rendben gombon.
Hálózati működés esetén kliensenként külön-külön kiegészítő adat határozható meg a setup.ini fájlban a company_plus= rész után.
Új cég
Ha az adószám első 8 számjegye megváltozik, akkor a program meglévő példánya nem használható az új cégre, akkor sem, ha ez cégforma átalakulás, jogutódlás miatt történik, vagy mert az új cég tulajdonosai azonos személyek. Az adószám első nyolc számjegyében bekövetkező változás esetén a korábbitól eltérő, új cégről van szó, így nem módosítható a kibocsátó cégadat. Az új cégre történő használathoz új programpéldányt kell vásárolni.