Szoftverünket folyamatosan fejlesztjük, hogy mindig megfeleljen a hatályos jogszabályoknak, valamint új funkciókkal bővíthetjük ügyfeleink javaslatai alapján, hogy kezelése minél áttekinthetőbb legyen és programunk még többet nyújtsa Ön és cége számára. Az újításokat, változásokat és az aktuális legfrissebb verziószámot a következő címen tekintheti meg: www.axel-szamlazo-program.hu/hirek
Az Ön által használt program verziószámát a kezdő ablak jobb felső részén találja, ahol szerepel a program csomagváltozatának megnevezése és a telepített verziószám is.
Termékünk frissítése a vásárlástól számított bizonyos ideig ingyenes. Az ingyenes időszak tartama weblapunkon az árak menüpontban található. Az ingyenes időszak alatt Ön bármikor jogosult a program elérhető legújabb verziójának frissítésére.
Szoftvereink azokkal a funkciókkal és lehetőségekkel rendelkeznek, amelyek a megvásárlás előtt a demó változatban elérhetőek és kipróbálhatóak voltak. Tekintettel ügyfeleink számára, a fejlesztési javaslatokra nem tudunk közvetlenül válaszolni, de a fejlesztések során figyelembe vehetjük azokat, azonban a funkció implementálását nem tudjuk garantálni, illetve a megvalósításra nem tudunk konkrét időpontot adni.
Automatikus beépített frissítés
A Beállítások főmenüben a Program gomb megnyomása után beállítható az "Új verzió keresése minden indításkor" kapcsolóval, hogy indításakor a szoftver kapcsolódjon az Internetre és ellenőrizze, hogy jelent-e meg újabb verzió. Ha igen, akkor a kezdő ablakban a főmenüben lévő frissítés ikon felett egy piros körben megjelenik az újítások száma.
A frissítések listájának megtekintéséhez kattintson a kezdő ablakban a Frissítés ikonra. Ha nincs újabb verzió, akkor az "Ön jelenleg a legújabb verzióval rendelkezik" üzenet jelenik meg. Ha van újabb verzió, mint amit Ön használ, akkor megjelenik a változások listája.
Az ablak jobb alsó sarkában a letöltés gombra kattintva automatikusan letöltődik és telepítésre kerül a frissítés.
Manuális frissítés weblapunkról letöltéssel
Ha nem rendelkezik Internet kapcsolattal azon a számítógépen, amelyen a program fut, de mégis szeretné igénybe venni a frissítés kínálta lehetőségeket, akkor töltse le weblapunk nyitó oldaláról (https://www.axel-szamlazo-program.hu) a telepítőprogramot és futtassa úgy, hogy a telepítés során ugyanazt a célmappát választja, mint ahová korábban a programot telepítette. Ekkor is megmaradnak a bevitt adatok, csak a program frissül.
A frissítés után ismételten aktiválni kell a programot, hogy a program ellenőrizni tudja, hogy az adott verzió használatára megfelelő jogosultsággal rendelkezik-e. Erre vonatkozóan az alábbi üzenet jelenik meg: "Ezen verzió használatára Önnek még nincs jogosultsága. Az aktiválást ismételten el kell végezni.". Ha van Internet kapcsolat, akkor egyszerűen az OK gombra kell kattintani és a szoftver használható lesz. Ha nincs internet kapcsolat, akkor pedig a manuális aktiválás lehetőséggel élesíthető az.
Hálózati frissítés
Hálózati használat esetén a frissítést a következőképpen végezze el:
1. Csak egy helyen legyen megnyitva a program (az összes többi számítógépen lépjen ki a programból).
2. Kattintson a Frissítés (földgömb) ikonra. A frissítés folyamata pár percet igénybe vehet, ezt ne szakítsa meg.
3. Indítsa újra a programot. A frissítés utáni adatbázis átalakítást ne szakítsa meg. Ellenőrizze, hogy minden megfelelő, minden adat megtalálható a programban.
4. A többi számítógépen egyenként el kell végezni a frissítést a weblapunkról letölthető telepítőprogram ismételt futtatásával.
Frissítés hálózati meghajtón (pl. NAS-on)
Ha hálózati meghajtóra (például NAS) van telepítve a program, akkor a frissítést a következőképpen tudja elvégezni (amikor a program nem fut):
1.) Töltse le és telepítse a programot a C:\ meghajtóra.
2.) A benne lévő axelpro.exe fájlt másolja be a hálózati meghajtón lévő AXELPRO mappába.
Fontos
Frissítés előtt érdemes biztonsági mentést készíteni a program teljes mappájáról. A telepítés végén, a program indításakor egy üzenet jelenhet meg, amely figyelmeztet az adatbázis átalakítására. Ez csak akkor jelenik meg, ha a változások között szerepel olyan is, amelyhez át kell alakítani az adatbázist. A figyelmeztető üzenet OK gombjának megnyomása után a program elkezdi az átalakítási folyamatot, ami akár fél óra is lehet. Ez idő alatt a program esetleg nem válaszol, vagy úgy tűnik, hogy lefagyott, többször jelenhet meg folyamatjelző is. Türelmesen végig kell várni, semmiképpen sem szabad megszakítani az átalakítási folyamatot, mert az hibákat és adatvesztést eredményezhet!
Szoftverünk telepítője (sem a beépített frissítés, sem a weblapunkról letölthető telepítő) soha semmilyen esetben nem töröl és nem ír felül adatbázisfájlokat, még esetleges hiba esetén sem. Amennyiben a frissítés után azt tapasztalja, hogy egy üres demó változat indul el, az azért lehet, mert telepítéskor a korábbitól eltérő célmappát választott, így egy új üres demó példány is felkerült a számítógépre egy másik mappába, valamint esetleg az asztali parancsikon felülíródott. Ebben az esetben keresse meg a szoftver eredeti mappáját és az abban lévő axelpro.exe fájlra mutató parancsikont helyezzen ki az asztalra. Ehhez a Windows kereső funkciójával ellenőrizze, hogy milyen elérési útvonalakon található axelpro.exe a számítógépen.
Ha az asztali parancsikon törlődött, akkor bármelyik mappában található axelpro.exe fájlra mutató parancsikon egyszerűen kihelyezhető az asztalra az asztalon a jobb egérgombbal kattintva és az Új \ Parancsikon menüpontot választva.
Frissítés az ingyenes időszak után
Ha régen vásárolta termékünket, és az ingyenes időszak már lejárt, akkor kedvezményes áron frissítheti azt a létező legújabb verzióra a terméktámogatás meghosszabbításával.
Ritkán előforduló üzenetek
- “Sikertelen DeleteFile; kód: 5.”
vagy
"C:\AXELPRO\axelpro.exe A fájl jenleg nem cserélhető. Válassza a Leállítás gombot,
indítsa újra a számítógépet, majd végezze el a frissítést a weblapról letölthető telepítő futtatásával.
Ha a jelenség nem oldódna meg, válassza a "Futtatás rendszergazdaként" lehetőséget. Sikertelen DeleteFile; kód: 5. A hozzáférés megtagadva."
vagy
“Hiba lépett fel a létező fájl cseréje közben: Sikertelen Deletefile; kód:5. A hozzáférés megtagadva.”
Az üzenet jogosultsági problémát jelez, amely az üzenet szövegében írt módon oldható meg.
1. Lépjen ki minden futó programból, várja meg azok leállását és indítsa újra a számítógépet.
2. Ne indítsa el szoftverünket, hanem weblapunk nyitó oldaláról töltse le a program telepítőjét.
3. Indítsa el a telepítőt úgy, hogy a jobb egérgobbal kattint rá és a Futtatás rendszergazdaként lehetőséget választja.
4. A telepítés során azt a célmappát válassza, ahova a szoftver korábban telepítve volt.
Ha a jelenség ekkor is fennállna, akkor nevezze át az asztali parancsikont, majd a telepítőt egy új mappába futtassa. Ezután cserélje ki az éles változat mappájában lévő axelpro.exe fájlt az új mappában lévővel a Windows fájlkezelő funkciójával.
- “A program verziója régebbi, mint az adatbázis verziója! Ez csak a szoftver fájljainak szabálytalan másolásakor, vagy akkor fordulhat elő, ha hálózati módban nem frissített minden kliens programot. Frissítse a programot a weblapunkról letölthető telepítő újrafuttatásával.”
Az üzenet akkor jelenhet meg, ha a programot korábban már frissítette az egyik számítógépen egy új verzióra, ezért a közös adatbázis is frissült, azonban ezután egy másik kliensről (hálózati használat esetén) szeretné indítani a szoftvert, azon a számítógépen viszont a program indítófájlja (axelpro.exe) még régi verziójú.
Hálózati használat esetén a frissítést a fenti “Hálózati frissítés” szakaszban írtak szerint kell elvégezni.
A megoldáshoz minden olyan kliens számítógépen, ahonnan el kívánja érni a programot, futtassa a weblapunkról letölthető telepítőt, ugyanazt a célmappát választva, ahova a kliens gépen a program telepítve van. Ekkor a szoftvert indító axelpro.exe is frissül az új verzióra.