Bizonyos esetekben szükséges, hogy egy-egy szállítmányozás során a fuvar adatait, valamint tételei a NAV EKÁER rendszerébe is bejelentésre kerüljenek. Bővebb információ az alábbi linken:
https://ekaer.nav.gov.hu/
Mivel a szállítólevélen a legtöbb információ és a tételek már szerepelnek, így szoftverünk létre tud hozni olyan XML fájlt, amely az EKÁER webes felületére egyszerűen feltölthető, ezáltal egyszerűsítve a bejelentési kötelezettség teljesítését.
Az EKÁER funkció az aktuális NAV előírások szerint változhat, így szoftverünk által generált XML fájl nem feltétlenül lesz kompatibilis a legújabb formátumspecifikációval.
EKÁER XML létrehozás
Az Eddigi ügyleteken belül egy számla, szállítólevél, vagy beszerzés ügyletre a jobb egérgombbal kattintva az előugró menüben az EKÁER bejelentés menüpontot választva indítható a fájl létrehozása.
Másik lehetőség a Beállítások főmenüben a Program gomb megnyomása után az Egyéb fül alatt az "Automatikus XML készítés EKÁER rendszerbe történő bejelentéshez" kapcsoló bekapcsolása. Ebben az esetben minden új szállítólevél vagy beszerzés ügylet kiállítása után lehetőség lesz az EKÁER exportra.
EKÁER ablak
A fenti módokon indítva megjelenik az EKÁER adatkitöltő ablak, amelyben a legtöbb beviteli mező már kitöltésre került a kiválasztott ügylet alapján. A hiányzó mezőket szükség szerint pótolni kell. A Rendben gomb megnyomása után, ha minden megfelelő, akkor egy fájl mentési ablak jelenik meg, ahol tetszőleges mappába elmenthető a program által generált xml dokumentum. Mentés után az EKÁER rendszer webes felületén az XML feltölthető. Az XML fájl egy egyszerű szöveges dokumentum, így szükség esetén akár Jegyzettömb programmal is megtekinthető, illetve szerkeszthető.
Előfeltételek
Az EKÁER-be történő bejelentés összetett feltételrendszer alapján történik, amelyhez szükséges, hogy a termékek-hez VTSZ szám legyen társítva, illetve a súlyuk is meg legyen adva.
Ezen funkció csak az EXTRA és MAX változat esetében érhető el a terméktámogatási időszakban, a LITE és PLUS változatban nem.