Garanciális visszatartás alkalmazása általában az építőiparban jellemző. Ilyenkor a jogszabály azt írja elő, hogy a garanciális visszatartásra vonatkozó külön szerződéssel kell rendelkezni a számla kibocsátójának és vevőjének.
A garanciális visszatartás lényege, hogy a vevő a számlán szereplő normál határidőre csak a végösszeg egy adott részét fizeti meg és van még egy határidő (jellemzően egy év), amely a vevő által visszatartott összeg megfizetésére vonatkozik, amennyiben a szerződés szerinti feltételek teljesülnek a kivitelezés során. A számla végösszegét és áfatartalmát a garanciális nem befolyásolja, mert csak a kifizetésre van hatással.
Nem szabad összekeverni a jóteljesítési garanciával, amely az áfatartalmat és a végösszeget is befolyásolja.
Az adatok megadása, a tételek felírása és a partner kiválasztása az Ügyletek témakörben írtak szerint történik.
Garanciális visszatartás használatához először a Beállítások főmenü Program gombjának megnyomása után a Főbb funkciók fül alatt be kell kapcsolni a "Garanciális visszatartás kezelés" funkciót.
Ezután az Új ügylet ablakban egy számla készítésekor a tételek táblázata felett megjelenik egy Garanciális visszatartás feliratú jelölőnégyzet. Ennek bekapcsolása után megadható a visszatartott összeg a végösszeg százalékában, valamint a garanciális határidő is.
A visszatartás miatti csökkentés a számla végösszegét nem érinti (sem a nettót, sem a bruttót), azonban a végösszeg alatti Fizetendő rész csökkentésre kerül.
A számla nyomtatvány tartalmazni fogja a megadott adatokat, valamint az Eddigi ügyletek lekérdezésben a fizetettségi állapot kezelése is figyelembe veszi mindkét határidőt.